Pre Slováka kvalita znamená Nivea, Jana Kirschner a Peter Sagan

TASR, 28. júna 2014 12:44

Ako by žil priemerný Slovák, ak by mal k dispozícii neobmedzené množstvo peňazí a pri kupovaní by sa rozhodoval výhradne podľa kvality?

Foto: Michal Pekárek a Honza Malíř


Zürich, Bratislava, 28. júna 2014 – V máji sa na Slovensku uskutočnil prvý DEEPMA prieskum QUDAL - QUality meDAL, ktorý v máji tohto roku zrealizovala švajčiarska organizácia ICERTIAS - International Certification Association GmbH so sídlom v Zürichu.

Prostredníctvom on-line prieskumu na vzorke 1200 Slovákov používajúcich internet vo veku nad 15 rokov zisťovala, čo pre Slováka znamená kvalita.

Z výskumu vyplynulo, že ak by mal priemerný Slovák k dispozícii neobmedzené množstvo peňazí a pri kupovaní by sa rozhodoval výhradne podľa kvality, používal by pleťový krém Nivea, išiel na koncerty skupín Metallica, IMT Smile alebo Jany Kirschner a pravdepodobne by si pozrel futbalové zápasy tímu Real Madrid.

Prieskum QUDAL na Slovensku obsiahol celkovo viac než sto komerčných a nekomerčných kategórií (napr. najlepšie mlieko, najlepšie auto, najlepší domáci spevák atď.). Už sa spracovali prvé výsledky tohto komplexného prieskumu a sú dostupné na analýzu.

Ako zdôrazňuje organizácia ICERTIAS, prieskum QUDAL - QUality meDAL si kladie za cieľ spopulárniť kvalitu a jej význam. Organizácia ICERTIAS podotýka, že prostredníctvom projektu chce spotrebiteľov upozorniť na skutočnosť, že má plné právo žiť lepšie a za svoje peniaze požadovať vyššiu kvalitu na trhu. „Právo na kvalitu a kvalitnejší život je obzvlášť dôležité dnes v dobe veľmi náročnej ekonomickej situácie,“ uzatvára ICERTIAS.

Zameranie na kvalitu



Slovákov sme sa v rámci prieskumu pýtali, čo by si kúpili a čo by využili, ak by pri nakupovaní nemuseli myslieť na peniaze a pri rozhodovaní o nákupe a spotrebe by sa zamerali výhradne na kvalitu.

Prieskum ponúka úplne nový obraz o Slovensku a slovenskom trhu. Odhaľuje tiež, čo si Slováci myslia o dostupnej hodnote a kvalite a ako tieto vlastnosti rozpoznávajú a hodnotia.

Prieskum meria výhradne iba skúsenosť a názor spotrebiteľov na to, kto podľa nich ponúka najvyššiu úroveň kvality v daných kategóriách v ich krajine.

Spôsob uvažovania Slovákov pri zohľadňovaní najlepšej kvality asi najlepšie ilustruje kategória „pleťový krém“.
Občanom Slovenska sme v prieskume položili otázku: „Uveďte meno výrobcu alebo dodávateľa pleťových krémov, ktorý podľa vašej osobnej skúsenosti a vášho názoru ponúka absolútne najvyššiu úroveň kvality na slovenskom trhu.“

Väčšina opýtaných odpovedala „Nivea“.
IMT Smile Foto: Katarína Orešanská

Na otázku o absolútne najlepšej hudobnej skupine na svete odpovedala väčšina Slovákov „Metallica“. V kategórii najlepšieho hudobného umelca alebo speváka na svete obsadila prvé miesto „Rihanna“.

Atlét Usain Bolt je podľa Slovákov najlepší svetový športovec, zatiaľ čo Real Madrid je najlepší športový klub na svete (bez ohľadu na šport).

Pokiaľ ide o kvalitu osôb, projektov, organizácií atď., opýtaní umiestnili v slovenskom prieskume v kategórii najlepší slovenský športový klub (bez ohľadu na šport) na najlepšej priečke futbalový klub HC Slovan Bratislava, zatiaľ čo Peter Sagan bol najlepší v kategórii najlepší športovec/najlepšia športovkyňa na Slovensku.

Ako najlepšiu slovenskú hudobnú skupinu uviedla väčšina opýtaných Slovákov v prieskume skupinu IMT Smile, kým v kategórii najlepší spevák/najlepšia speváčka na Slovensku sa im najviac pozdávala Jana Kirschner.

V komerčných kategóriách prieskumu QUDAL nominovali občania Slovenska za poskytovateľov absolútne najvyššej úrovne kvality napríklad tieto značky: Rajo (kategória: mlieko); Nescafé (kategória: instantná káva); Rajec (kategória: perlivá minerálna voda); Škoda (kategória: rodinné auto); Asus (notebooky); Adidas (športové oblečenie); Tatra banka (banka); Visa (kreditná karta), Allianz - Slovenská poisťovňa (poisťovňa) atď.

O projekte QUDAL


QUDAL - QUality meDAL je projekt švajčiarskej organizácie ICERTIAS - International Certification Association GmbH.
Projekt QUDAL skúma a oceňuje subjekty (produkty, služby, médiá, verejné osoby, kultúru a šport atď.), ktoré podľa názoru občanov, t. j. samotných spotrebiteľov, ponúkajú na danom území najvyššiu úroveň kvality.
Cieľom projektu QUDAL je upozorniť verejnosť na dôležitosť kvality pri každodennom výbere, na právo občanov na produkty najvyššej kvality, ako aj uľahčiť a zjednodušiť spotrebiteľom spôsob vyhľadávania produktov a služieb tej najvyššej kvality.
Je dôležité spomenúť, že prieskum QUDAL nemeria podiel na trhu ani silu značky, ale výhradne iba skúsenosť, spokojnosť s kvalitou služby a ponuku trhu tak, ako ich vnímajú opýtaní.
„Prieskum QUDAL - QUality meDAL a projekt na udelenie ocenení dávajú spotrebiteľom jasne najavo, že sú to iba oni, kto rozhoduje o poskytovateľovi skutočne najlepšej kvality na trhu. Takto chceme vyslať jasný signál výrobcom a poskytovateľom služieb, aby sa snažili a občanom za ich peniaze poskytovali čo najlepšiu kvalitu...“

Téma TASR



Používaním stránok SkolskyServis.sk súhlasíte s používaním cookies, ktoré slúžia na zlepšenie kvality nášho obsahu.

Viac