Trenčianske učiteľky znižujú pracovný stres

Paulína Cséplőová, 10. apríla 2017 9:58

Kľúčovú úlohu hrá školská psychologička.

Foto: ZŠ Kubranská



Trenčín 10. apríla (SkolskyServis.sk) - Učitelia a učiteľky na základných školách čelia čoraz väčšiemu množstvu požiadaviek na ich prácu a v systéme chýbajú zmeny, ktoré by im pri zvýšených nárokoch poskytli podporu. Na ZŠ Kubranská v Trenčíne hľadajú najlepšie riešenie samy učiteľky spoločne so školskou psychologičkou. Práve z takejto spolupráce môžu vzniknúť účinné rady ako odbúrať stres spojený s učiteľskou prácou.

Spoločné stretnutia učiteliek organizuje od začiatku roka študentka Sokratovho inštitútu a psychologička Paulína Cséplőová v spolupráci so školskou psychologičkou ZŠ Kubranská Petrou Gogolákovou. „Cieľom stretnutí je podporiť osobný rozvoj učiteľov a učiteliek. Každý mesiac sa venujeme jednej z 3 tém – sebareflexii, komunikačným zručnostiam a prevencii syndrómu vyhorenia,“ popísala svoj projekt Paulína Cséplőová.
Foto: ZŠ Kubranská

Celkovo je naplánovaných 8 spoločných stretnutí, počas ktorých majú učiteľky možnosť podeliť sa o svoje skúsenosti a vzájomne si pomáhať pri riešení problémových situácií. Úlohou stretnutí je aj zvyšovanie povedomia učiteľov o práci školských psychológov a o tom, ako môžu v rámci svojej práce využívať ich služby. „Tieto stretnutia sú príkladom toho, ako môžu byť školskí psychológovia a psychologičky prínosní pre školu, na ktorej pôsobia,“ dodala Cséplőová.

Paulína Cséplőová (ZŠ Kubranská)

Som psychologička a študentka Sokratovho inštitútu a aktívne sa zaujímam o oblasť školskej psychológie.

Téma TASR



Používaním stránok SkolskyServis.sk súhlasíte s používaním cookies, ktoré slúžia na zlepšenie kvality nášho obsahu.

Viac