Nový akademický rok privítalo na FMK UCM v Trnave viac ako 500 prvákov

Školský servis, 28. septembra 2018 10:42

Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave zahájila 21. akademický rok. Počas uvítacieho dňa privítala viac ako 500 prvákov.

Trnava 28. septembra (SkolskyServis.sk) - Budúci moderátori, redaktori, či vývojári digitálnych hier a pracovníci v reklamných agentúrach tak po prvý krát spoznali akademické prostredie, ale aj možnosti, ktoré ich počas štúdia čakajú.
Foto: UCM
FMK Welcome Day už po štvrtýkrát pripravili pre nových študentov pedagógovia, doktorandi, ale aj spolužiaci z vyšších ročníkov. Študenti sa tak okrem základných informácií dozvedeli aj to, čo ich na škole čaká a najmä to, kde a ako sa môžu uplatniť. Počas prvého dňa spoznali fakultné médiá FMK TV, rádio Aetter, časopis Atteliér, ale aj ďalšie súčasti univerzity, ako Študentská rada UCM, ERAZMUS student network, univerzitný spevokol Unitty a Univerzitný folklórny súbor Trnafčan.

Fakulta masmediálnej komunikácie UCM ponúka aj v tomto roku štúdium v piatich študijných programoch – masmediálna komunikácia, marketingová komunikácia, aplikované mediálne štúdiá, vzťahy s médiami (študijný program v anglickom jazyku) a teória digitálnych hier. Okrem bakalárskeho a magisterského štúdia aj vzdelanie v treťom stupni na doktorandskom štúdiu. Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave poskytuje vo svojom odbore i habilitačné a inauguračné konanie.

FMK UCM v Trnave počas 20 rokov absolvovalo viacero známych absolventov, medzi nimi moderátori najsledovanejších televíznych a rozhlasových staníc, úspešní editori, kreatívni riaditelia reklamných agentúr, či novinári alebo vedeckí pracovníci.

Najbližšie FMK UCM v Trnave organizuje 15. ročník medzinárodnej vedeckej konferencie Marketing Identity, ktorá sa uskutoční v dňoch 6. – 7. novembra 2018 v priestoroch Smolenického zámku, tentokrát na tému Digital Mirros. V štyroch sekciách sa bude diskutovať o digitálnej komunikácii, spotrebiteľskom správaní v digitálnej dobe, ako aj o otázkach ochrany osobných údajov a GDPR.

Pre študentov budú počas druhého novembrového týždňa pripravené v rámci Týždňa vedy a techniky zaujímavé prednášky popredných odborníkov z praxe. Tešiť sa môžu napríklad na spíkrov z reklamných agentúr Zaraguza, MUW Saatchi Saatchi, Wiktor Leo Burnett, Denníka N a SME, herné štúdiá alebo na diskusiu ako sa zmenila investigatívna žurnalistika na Slovensku.

„Veríme, že naše brány aj tento rok opustia ďalší šikovní absolventi, ktorí si nájdu uplatnenie v masmediálnej alebo marketingovej oblasti. V spolupráci s odborníkmi z praxe sa budeme snažiť pripraviť našich študentov čo najlepšie na ich budúce povolanie,“ uviedol Rudolf Rybanský, dekan FMK UCM v Trnave.

Všetkým študentom prajeme úspešný priebeh akademického roka.

Fakulta masmediálnej komunikácie je jednou zo štyroch fakúlt Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave. Je mladá, moderná, dynamická a ako prvá na Slovensku začala poskytovať komplexné vzdelávanie v oblasti mediálnej komunikácie. V súčasnosti poskytuje štúdium v piatich študijných programoch: masmediálna komunikácia, marketingová komunikácia, media relations, aplikované mediálne štúdiá a teória digitálnych hier. Okrem bakalárskeho, magisterského a doktorandského štúdia realizuje aj habilitačné a inauguračné konania. Ako jediná fakulta v Čechách a na Slovensku má registrované v prestížnej svetovej databáze Web of Science až tri vedecké časopisy: Communication Today, European Journal of Media, Art and Photography a Lege Artis. Language yesterday, today and tommorow.



SkolskyServis.sk informoval Peter Krajčovič
Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave

Téma TASR