Som žiačka duálneho vzdelávania

Školský servis, 4. januára 2019 11:18

Fascinuje ma dekoratívna kozmetika, vône a záhadná alchýmia drogistického tovaru.

Bratislava 4. januára (SkolskyServis.sk) - Navyše milujem arómu, akú môžete cítiť iba v útulných priestoroch menšej drogérie, veľké reťazce sa „nechytajú“. Aj preto som sa rozhodla študovať duálny odbor obchodný pracovník pre dm drogerie markt. Keby som vopred tušila, koľko nových vecí pritom zažijem, určite by som presvedčila aj ďalšie kamošky!



Súčasťou duálneho vzdelávania v dm sú aj rôzne vzdelávacie aktivity zamerané na odborný a osobnostný rozvoj. Jednou z nich je aj workshop Herbárium. Ide o trojdňovú výučbu, kde sme sa dozvedeli veľa zaujímavých informácií. Napríklad o zložkách v prípravkoch, ako rozlíšiť, čo sú a čo vlastne musia spĺňať bio- a ekoprodukty... Zaujímavé teoretické prednášky vystriedali praktické ukážky a zadania od našich inštruktorov. Rada by som vám touto cestou odovzdala skúsenosť a zážitky, s ktorými sme sa stretli na tomto workshope.

Dievča z mesta v lese

Mikrobus nás doviezol do Zaježovej, mňa a ďalších sedem spolužiačok, ktoré študujú v duáli. Zvyšných 15 spolužiakov, ktorí neštudujú v duáli dm, ostalo v škole a tak trochu nám závidelo. Keď autobus otvoril dvere, myslela som si, že vlastne nemajú čo. Všade samý les a pred nami široko-ďaleko jediná budova – v nej máme spolu so všetkými dm študentmi na Slovensku stráviť tri dni. Je tu vôbec telefónny signál? A wifi?! Volám domov, signál teda je. Uvidíme, čo s pripojením na internet...
Teraz však nemám čas zisťovať to, rozbehla sa zoznamovacia hra. Musím uznať, že celkom zábavná. Skoro som počas nej zabudla na wifinu. Ale iba skoro. Na obed to už bolo jasné, som bez internetu! Nebol čas sťažovať sa, nasledovalo niekoľko ďalších hier, ktorých cieľom bolo, aby sme sa tu všetci lepšie spoznali. Našťastie mali inštruktori dosť rozumu a nevymýšľali nám nejaké infantilné hry ako v letnom tábore. Toto bolo na úrovni. Večer som príjemne unavená hneď zaspala, hoci som sa bála, že ma budú strašiť zvuky z lesa...

Vlastnými rukami

Deň dva sa začal vo veľkom, vyrábali sme vlastné krémy, balzamy na pery a soli do kúpeľa. Vážne! Vlastnými rukami, bez chemikálií a zo samých kvalitných vecí – bambucké maslo, kokosový olej, včelí vosk, morská soľ, prírodné arómy – levanduľová, ružová, rakytníková... Táto časť workshopu bola pre mňa najzaujímavejšia. Skutočné učenie prostredníctvom zážitkov.
Inštruktorka nám vysvetlila odlišnosti medzi bio- a ekokozmetikou. Páčilo sa mi jej presvedčenie, že by si na seba nikdy nedala žiadny krém či skrášľovací prostriedok, ktorý je testovaný na zvieratách alebo ktorého jednotlivé zložky by nevložila do úst. Veď keď to nie je dobré pre telo zvnútra, ako by to mohlo byť zdravé zvonka?!
Na ďalšej prednáške som sa dozvedela rozdiely medzi antiperspirantom a deodorantom. Ten prvý upcháva póry, v dôsledku čoho by sa mal človek menej potiť, no jeho častice môžu preniknúť aj do tela. To nechcem, oddnes budem dávať prednosť deodorantom!
Večer som mala „svalovicu“ na bruchu, pretože som sa celé popoludnie smiala. Rozdelili nás na niekoľko skupiniek, každá dostala jednu časť filmu a k scénam bolo treba vymyslieť nové dialógy. A keby len vymyslieť, ale ich aj nadabovať! Možno som sa zabavila viac, ako keby som si prezerala Facebook, ktorý mi tam vôbec nechýbal.

Filmové hviezdy

Práca s videom nás bavila, a to sme netušili, že súčasťou workshopu Herbárium je aj natočiť si úplne vlastné od A po Z. To znamená vymyslieť príbeh, scenár, všetko natočiť a ešte aj zostrihať. Youtuberi, traste sa, rastie vám nová konkurencia, ktorá to však naozaj vie robiť!
Táto konkurencia má navyše pridanú hodnotu. Okrem technológií a zariadení pozná napríklad prírodu, teda konkrétne my z workshopu bylinky. Na tretí deň ráno sme sa pekne-krásne vybrali do terénu, aby sme si podľa zoznamu každý našli bylinky do herbára. Po tom, ako som sa s nadšením vrhla na žihľavu, som si chvíľu necítila ruky. Nuž čo, dievča z mesta dostalo od prírody malú lekciu. Kým sa bylinky sušili, zvládla som vyrobiť si vlastný recyklovaný papier ako obal na herbár. Každá bylinka v ňom dostala svoje zaslúžené jedinečné miesto spolu s popisom. Celé to vyzerá ako krásne umelecké dielo. Keď budem znova na praxi a nejaký zákazník bude potrebovať napríklad krém, ktorý mu pomôže zahojiť popraskané ruky, presne viem, ktoré bylinky mu urobia najlepšiu službu.

Super zážitok

Škoda, že už je koniec. Nečakala by som, že uprostred ničoho, v objatí lesa a bez pripojenia na internet zažijem niečo také vzrušujúce. A že sa okrem zábavy aj veľa naučím. Spolužiačky zrejme budú chcieť vedieť, ako si doma urobiť balzam na pery, a chalanov bude isto zaujímať niečo k videám. Poradím, neporadím? Ak prídu do dm-ky, keď budem praxovať, určite áno :)






















14 najbizarnejších vecí, ktoré Slováci vyhľadávali na Googli v roku 2018 (infografika)

Google | Mikuláš Prokop | 27. decembra 2018 | 1 min čítania



14 najbizarnejších vecí, ktoré Slováci vyhľadávali na Googli v roku 2018 (infografika)


Ľudia na Googli hľadajú neskutočné bizarnosti a rok 2018 nebol výnimkou.

Vďaka mojej práci na SEO projektoch sa s týmito kuriozitkami a podivnosťami pomerne často stretávam. Rozhodol som sa preto, že tretí rok po sebe pripravím výberovku, ktorú si môžete pozrieť nižšie v infografike.

V zátvorke za každým slovom nájdete, koľkokrát ho ľudia hľadali v priemere každý mesiac.

Ak vás zoznam zaujme, pozrite si aj výberovku za rok 2017 a 2016.

Pripravení?

14 najbizarnejších vecí, ktoré Slováci vyhľadávali na Googli v roku 2018 (infografika)



Slová a ich mesačnú hľadanosť (uvedenú v zátvorkách) som čerpal z nástrojov Google Keyword Planner a Marketing Miner.



Visibility vás ľúbi

A preto s vami radi zdieľame naše tipy a triky pre online marketing. Tvoríme pre vás články, náučné videá, online webináre, infografiky … to všetko zadarmo!


Súhlasím so spracovaním osobných údajov





Zdieľaj článok na sociálnych sieťach:




in

Share
.

BIO Moje články










Mikuláš Prokop

Project Manager

Vo VISIBILITY radím klientom, ako sa skamarátiť s Googlom (SEO), ako vytvárať hodnotný obsah (Content Marketing) a ako premieňať návštevníkov na spokojných zákazníkov (Inbound Marketing). Popritom sa každý deň vydávam na dobrodružné cesty po Analyticsoch a Search konzolách (webová analytika), kde objavujem hrozby a príležitosti číhajúce za nevinnými číslami a grafmi. Keď som občas offline, tak čítam knihu, som na pive alebo na prechádzke v prírode.
Prečítať viac

























Ďalšie články kategórie Google:





Reputačný manažment vo vyhľadávačoch (SERM): Ako ho robíme my?

SERM (Search Engine Reputation Management – reputačný manažment vo vyhľadávačoch) je súčasťou online reputačného manažmentu (ORM) a ten spadá do všeobecného...
Prečítať viac



Začíname pracovať s Data Studiom (2. časť)

V predchádzajúcom článku Majka písala o základoch používania Google Data Studia. V tomto článku si ukážeme pokročilejšie funkcie. Poviem vám,...
Prečítať viac



7 jednoduchých tipov, ako využívať svoj Gmail efektívnejšie (3. časť)

Tento článok je tretím pokračovaním minisérie článkov zameraných na Gmail. V prvej časti tejto série som sa zameral na popísanie...
Prečítať viac



7 jednoduchých tipov, ako využívať svoj Gmail efektívnejšie (2. časť)

Email je pre väčšinu z nás nutnosťou a používame ho na dennej báze, aby sme udržali kontakt s kolegami, klientmi a priateľmi. Google sa nám...
Prečítať viac







Visibility

Služby
Referencie
Vzdelávanie
Kontakt
GDPR
Spracúvanie osobných údajov

Facebook Twitter YouTube Linkedin Instagram


Copyright © 2016 Visibility

Téma TASR