Večný problém slovenských škôl - nepekné záchody a neznalosť hygieny

Školský servis, 21. februára 2018 8:50

Do súťaže o rekonštrukciu sa zapojila každá piata škola.

Bratislava 21. februára (SkolskyServis.sk) - Aj v dnešnej dobe patrí medzi najväčšie nedostatky škôl a škôlok prostredie záchodíkov. Pritom nedostatok súkromia a zlá hygienická vybavenosť sa významne podieľa na sústredenosti žiakov pri vyučovaní. Projekt Domestos pre školy sa snaží o premenu hygienického zázemia v školách a škôlkach a vedeniu detí k hygiene i keď nie sú pod drobnohľadom rodičov. A pretože to školám nie je ľahostajné, do jeho štvrtého ročníka sa prihlásila každá piata škola.

Minulý rok prebiehal zaujímavý projekt, ktorý sa snažil o aktiváciu slovenských škôl, ktoré mohli zabojovať o získanie peňazí na rekonštrukciu svojich záchodíkov a sociálnych zariadení ako takých. Tento projekt prebieha už štvrtý rok, no napriek tomu sa doň zapája z roka na rok viac a viac škôl. Uplynulý rok to bolo takmer 1000 škôl, čo znamená takmer každú piatu materskú a základnú školu na Slovensku.Nedávno boli vyhlásené výsledky a víťazom odovzdané šeky. Foto:


Na počiatku celého projektu Domestos pre školy bol veľký prieskum toho, v akom stave sa nachádzajú toalety na materských a základných školách. A výsledok? Mierne znepokojujúci. A aj keď sa tento rok uskutočnil už štvrtý ročník, stále je čo vylepšovať. Celkom sa ho zúčastnilo 933 materských a základných škôl na Slovensku. O tom, že záujem z roka na rok narastá, svedčí fakt, že je to viac ako dvojnásobok škôl zapojených v roku 2015. V rámci projektu plnia školy a ich žiaci najrôznejšie kreatívne aktivity týkajúce sa zásad hygieny a zlepšenia prostredia školských toaliet. Aby nebola žiadna škola a škôlka v nevýhode, výhry boli rozdelené do dvoch kategórií – absolútny počet bodov a prepočet bodov na žiaka. Vyhrať tak mohli nielen tie veľké školy, ale aj tie, ktoré sa najväčšmi snažili.

Odovzdania výherných šekov deviatim víťazným školám spoločnosťou Unilever sa zúčastnili i partneri projektu – značky sanitárneho vybavenia a obkladov Rako a Jika. K projektu brand manager značky Domestos Vojtěch Buřič dodáva: „Súťaž bola koncipovaná interaktívne, zúčastnili sa jej učitelia, žiaci i ich rodičia. Mnohé školy však podporovalo aj ich širšie okolie a chuť zvíťaziť tak spojila doslova celú dedinu. Všetky skupiny zapojené do projektu sa významne podieľali na tom, aká úspešná bude ich škola. Víťazom gratulujem a teší ma, že sa nám podarilo zlepšiť hygienické podmienky na školách pre viac ako 35 484 žiakov. Je to veľký úspech, ktorý nás každý rok motivuje k odštartovaniu ďalšieho a ďalšieho ročníka projektu Domestos pre školy, ktorý vieme, že prináša želané ovocie.“ Okrem toho víťazom osobne zablahoželala aj moderátorka Miriam Kalisová, ktorá je už druhý rok hrdou ambasádorkou projektu.

Téma TASR