Témou 11.ročníka podujatia Učíme pre život je Iné deti – iné školy

TASR, 21. marca 2019 11:32

Podľa Martina Kríža z neziskovej organizácie Indícia ide o najväčšie odborné podujatie pre všetkých, ktorí sa zaujímajú o vzdelávanie.

Poprad 21. marca (TASR) – Pod Tatrami štartuje v piatok 22. marca trojdňová konferencia pod názvom Učíme pre život. Podľa Martina Kríža z neziskovej organizácie Indícia ide o najväčšie odborné podujatie pre všetkých, ktorí sa zaujímajú o vzdelávanie. „Každoročne prináša inšpirujúce príbehy, ukážky dobrej praxe, nápady na inovácie, a hlavne stretnutia a diskusie všetkých zainteresovaných strán. Od učiteľov, riaditeľov škôl cez mimovládne organizácie až po poslancov či pracovníkov štátnych inštitúcií,“ uviedol.
Ústredná téma 11. ročníka konferencie je Iné deti – iné školy a reflektuje to, že existuje veľa škôl, ktoré sa snažia robiť veci inak, a že aj deti sú iné. „Nielen v porovnaní s predchádzajúcou generáciou, ale aj jeden od druhého sa odlišujú viac ako predtým. Keďže už menej ľudí šablónujeme a pripúšťame inakosť,“ ozrejmil Kríž, ktorý je zároveň programový riaditeľ konferencie.

Na tradičnom podujatí, ktoré sa bude v Poprade konať až do nedele 24. marca, vystúpi takmer 100 rôznych rečníkov nielen zo Slovenska. Okrem úvodnej a záverečnej spoločnej prednášky si účastníci môžu sami zvoliť, na ktorých prednáškach či workshopoch sa zúčastnia, a zostaviť si tak svoj program.

„Úvodným rečníkom bude Vladimír Dočkal, detský psychológ, a záverečnú prednášku prednesie historik, filozof, novinár a profesor na New York University v Prahe Jan Urban. Spisovateľ Daniel Hevier predstaví svoju Radostnú školu. Úplne iný koncept organizácie vyučovania a života v škole predstavia tri študentky Evanjelickej školy Berlín Mitte,“ priblížil program Kríž.

Porovnanie nášho štátneho vzdelávacieho programu s inými krajinami prinesie riaditeľ Inštitútu vzdelávacej politiky Michal Rehúš. Príde aj už tradičná rečníčka Janette Motlová, riaditeľka Výskumného ústavu detskej psychológie a patopsychológie. Pracovníčky ústavu certifikovaných meraní vzdelávania účastníkom priblížia iný pohľad na gramotnosť. Vystúpia aj traja finalisti súťaže Učiteľ Slovenska. „Obrovský poklad sa však skrýva aj v množstve menších príspevkov učiteľov a riaditeľov zo slovenských škôl či z neziskového sektora,“ uzatvára Kríž.




Téma TASR