MŠVVaŠ: Elektronický zber údajov na financovanie škôl dopadol úspešne

TASR, 10. októbra 2018 8:45

Prvý elektronický zber údajov na financovanie škôl dopadol podľa Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu (MŠVVaŠ) SR úspešne.

Bratislava 10. októbra (TASR) - Prvý elektronický zber údajov na financovanie škôl dopadol podľa Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu (MŠVVaŠ) SR úspešne. Od 15. do 30. septembra prebiehal na Slovensku prvýkrát oficiálny zber údajov zo škôl a školských zariadení na účely financovania elektronicky prostredníctvom Rezortného informačného systému (RIS). Svoju povinnosť zaslať informácie o žiakoch a zamestnancoch si splnilo 99,7 percenta vzdelávacích zariadení, TASR o tom informoval odbor komunikácie a protokolu rezortu školstva.
Foto:

"Som rada, že školy pristúpili k zberu zodpovedne a takmer všetky poslali požadované údaje. Svedčí to o tom, že prípravná fáza vrátane školení po celom Slovensku či poskytnutia videonávodov bola zvládnutá dobre. Zákonnú povinnosť si v termíne nesplnilo len 19 škôl, teda menej ako 0,3 percenta," uviedla šéfka rezortu školstva Martina Lubyová (nominantka SNS). Ako doplnila, v priebehu minulého týždňa s týmito školami ministerstvo komunikovalo a do utorka chýbajú údaje už len z 12 škôl.

Podľa rezortu školstva systém posielané údaje spracovával bez väčších problémov, tzv. dávku spracoval v priemere za 29 sekúnd. "Dlhšie lehoty spracovania dávky sa vyskytli v pondelok 17. septembra v špičkových hodinách, čo prevádzkovateľ systému vyriešil jeho optimalizáciou. Významnou zmenou oproti klasickému zberu z minulých rokov bolo, že dáta sa nezbierali v kumulatívnej, ale jednotkovej forme," uviedlo ministerstvo.

Začiatok zberu údajov zo zákona pripadá na 15. septembra, pričom tento rok to bola sobota. Napriek tomu Základná škola s materskou školou v Hrnčiarovciach nad Parnou poslala údaje do systému už minútu po polnoci. Len o osem minút dlhšie to trvalo Materskej škole na Bystrickej ceste v Ružomberku. "Drvivá väčšina škôl poslala dávku v prvých piatich dňoch lehoty. Len niekoľko desiatok z celkového počtu 6901 škôl a školských zariadení čakalo na poslednú chvíľu. Tie sme v spolupráci s prevádzkovateľom systému aktívne kontaktovali a pomáhali riešiť prípadné problémy," konštatovala Lubyová.

RIS je centrálnym registrom rezortu školstva. Jeho úlohou je zbierať jednotkové údaje a efektívne ich využívať na riadenie rezortu. Zabezpečuje podklady pre adresné financovanie škôl a školských zariadení od septembra 2018. Základnými výhodami RIS sú ušetrenie byrokracie, adresnejšie financovanie škôl a školských zariadení a štatistická báza s využiteľnosťou do budúcnosti.




Téma TASR