Odborníci hovorili o technickom vzdelávaní

TASR, 11. októbra 2017 12:34

Súčasťou konferencie boli aj dva workshopy, prioritne určené učiteľom vyučujúcim predmet Technika v 5. až 9. ročníku základnej školy.

Banská Bystrica 11. októbra (TASR) - Najnovším výsledkom vedeckovýskumnej činnosti, ale i riešeniam rôznych didaktických a odborných problémov so zameraním na technické vzdelávanie na jednotlivých typoch škôl na Slovensku i v zahraničí bola venovaná medzinárodná vedecko-odborná konferencia Technické vzdelávanie ako súčasť všeobecného vzdelávania, ktorá sa dnes skončila v Banskej Bystrici.
fotky z 33.ročníka medzinárodnej odbornej vedeckej konferencie v Banskej Bystrici s účasťou ŠPÚ Foto: Dagmar Vanečková

Už po 33. raz na tejto platforme účastníci prezentovali výsledky práce vedeckých, vedeckovýskumných a pedagogických pracovníkov, zaoberajúcich sa didaktickými a odbornými otázkami výučby technických odborných predmetov v základných, stredných a vysokých školách. Konferencia bola súčasne ukážkou pregraduálnej prípravy učiteľov predmetu Technika na učiteľských fakultách.

Okrem Katedry techniky a technológií Fakulty prírodných vied Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici, Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre a Prešovskej univerzity v Prešove sa na jej príprave a realizácii podieľal aj Štátny pedagogický ústav.

„Prednášky, ktoré boli zamerané na uplatňovanie nového obsahu učiva Vzdelávacieho štandardu v predmetoch technického zamerania v základných školách vo vzdelávacej oblasti Človek a svet práce podľa inovovaného Štátneho vzdelávacieho programu a na uplatňovanie vhodných modelov a stratégií, riešili dôležitú úlohu výchovno-vzdelávacieho procesu, a síce rozvíjanie kľúčových zručností žiakov prostredníctvom technického vzdelávania v základnej škole,“ uviedol Ľudovít Hajduk, riaditeľ Štátneho pedagogického ústavu.
fotky z 33.ročníka medzinárodnej odbornej vedeckej konferencie v Banskej Bystrici s účasťou ŠPÚ Foto: Dagmar Vanečková

Súčasťou konferencie boli aj dva workshopy, prioritne určené učiteľom vyučujúcim predmet Technika v 5. až 9. ročníku základnej školy. „Prvý workshop bol zameraný na rozvoj priestorovej predstavivosti žiakov, podporený metakognitívnou stratégiou. Výstupom workshopu je vlastný návrh pracovného listu, ktorý je možné uplatniť v praxi v zmysle nového obsahu Vzdelávacieho štandardu predmetu Technika, a tak rozvíjať kľúčové zručnosti žiakov," priblížil Hajduk s tým, že druhý workshop sa zaoberal tvorivým využívaním a prácou s tradičnými materiálmi v predmete Technika. Osobitným bodom programu konferencie bolo zasadnutie Pracovnej komisie Človek a svet práce.





Téma TASR



Používaním stránok SkolskyServis.sk súhlasíte s používaním cookies, ktoré slúžia na zlepšenie kvality nášho obsahu.

Viac