Konferencia Nové trendy v marketingu

TASR, 8. novembra 2012 8:49

Kľúčovými témami bola zodpovednosť v podnikaní, inovácie a vedomostná spoločnosť, zodpovednosť v médiách, digitálny marketing a diskurzy v masmediálnych štúdiách

Smolenice/Trnava 8. novembra (TASR) - Dovedna 165 účastníkov z 24 univerzít piatich krajín Európy sa zišlo na 9. ročníku konferencie Nové trendy v marketingu, ktorú 6. a 7. novembra na zámku v Smoleniciach pripravila Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave (FMK UCM).

Rokovali v šiestich tematicky rozdelených sekciách, ktorých kľúčovými témami bola zodpovednosť v podnikaní, partnerstvá podnikateľského, verejného a neziskového sektora, inovácie a vedomostná spoločnosť, zodpovednosť v médiách, digitálny marketing a diskurzy v masmediálnych štúdiách. Ďalší rozmer podujatia zdôraznila dekanka fakulty Dana Petranová vo svojom úvodnom príhovore. "Tentoraz sme zvolili tému, ktorá má výraznejší jeden rozmer – ľudský," povedala Petranová. So zdôraznením tohto rozmeru bezprostredne súvisí aj vyhlásenie súťaže o cenu spoločenskej zodpovednosti pre vzdelávacie inštitúcie s názvom Granátt, ktorú FMK vyhlásila. TASR o tom dnes po skončení podujatia informoval Matúš Stračiak z kabinetu public relations FMK.

UCM do konferencie prvýkrát zapojila aj Trnavskú univerzitu, na podujatí sa zúčastnil jej rektor Marek Šmid. Rektor UCM Jozef Matúš v úvode konferencie hovoril o spoločensky zodpovednom podnikaní. "K slovu sa však dostali aj odborníci z praxe. Juraj Sasko z marketingovej agentúry Visibility, s.r.o., predstavil spoločensky zodpovedné fungovanie svojej spoločnosti, Renáta Mihályová z bratislavskej súkromnej nemocnice s poliklinikou Medissimo informovala, ako to je so spoločenskou zodpovednosťou v súkromnom zdravotníctve. Tému zeleného podnikania načrtol Rastislav Amrich z košického eco-friendly hotela Dália," informoval Stračiak.

Pozornosť účastníkov pútala panelová diskusia, ktorej sa zúčastnili odborníci z rôznych oblastí. K moderátorovi diskusie Rudolfovi Rybanskému si sadli podnikateľ a bývalý prezident futbalového klubu Spartak Trnava Jozef Bachratý, podnikateľ so zahraničnými skúsenosťami Jozef Dolník i generálny riaditeľ spoločnosti AZC, a.s., Ľuboš Lopatka, ktorý dlhoročné skúsenosti s výrobou liehovín, nealkoholických nápojov a finančného poradenstva definoval tak, že "keď sa nastaví rovnováha medzi dravosťou a rozvahou, vtedy to funguje". Prezidentka Rady pre reklamu Zuzana Mistríková uviedla, že zodpovedné podnikanie v tomto štáte je nesmierne potrebné. „Je dôležité, aby tu boli hrdinské činy,“ dodala. A zakladateľ webhostingovej spoločnosti Websupport, s.r.o., Michal Truban zdôraznil nutnosť byť kreatívny. "Nie je to len o kampani, je to aj o tom, aký komunikačný kanál zvolíte," dodal odborník na webhosting. Účastníci konferencie sa podľa informácií Stračiaka jednoznačne zhodli, že spoločenská zodpovednosť je nevyhnutná v každej oblasti.

Téma TASR